vineri, 1 noiembrie 2013

Impresii finale

    Evenimentul "Paint party" a fost un real succes. Din zecile de oameni care au pătruns pe poarta școlii, niciunul nu a plecat fără o amintire plăcută, sau măcar un zâmbet larg datorat unora din multele activități ce au avut loc. Indiferent de vârstă și indiferent de preferințe, oamenii au intrat, au văzut, au participat și au contribuit, fiecare în felul său, la îmbogățirea experienței acelei zile de sâmbătă. 

 
    Unii dintre copii au fost atrași în primul rând de pictură și de ateliere, pentru că au avut ocazia să se exprime în felul lor, într-un mod foarte distractiv, alături de alți copii de toate vârstele și să facă puțină concurență picturii mari care i-a impresionat.  

Victor, 8 ani, participant la eveniment: "A fost frumos și mi-a plăcut planșa mare, pe care puteam să fac graffiti. Am cunoscut alți copii cu care m-am împrietenit și ne-am jucat împreună în curtea școlii. Desenul de pe perete este foarte mare și frumos." Matei, 10 ani, participant la eveniment: "€œMi-a plăcut pentru că am cunoscut mulți copii și ne-am jucat împreună. Pictura cea mare mi s-a părut foarte frumoasă. Mi-ar plăcea să pot desena și eu la fel. Cel mai mult mi-a plăcut însă că am desenat cu un spray pe o planșă.” Florin, 13 ani, participant la eveniment: "€œA fost frumos, dar la unele ateliere aș fi vrut să deseneze mai mult copiii. Cel mai mult mi-a plăcut desenul de pe perete, mai ales că și eu desenez și îmi place graffiti-ul.” 

Kinana, 11 ani; Salar, 12 ani; Sarah 12 ani, eleve: "Pictura este foarte interesantă, prima oară am crezut că este adevărată și am vrut să intru pe scenă.” Nico Enciu, 14 ani, participant: "€œEste grozavă, nu am cuvinte, a ieșit excelent. Artistul e foarte talentat. Chiar semnifică multe! Mă bucur că l-ați făcut!” Alții au fost impresionați nu numai de pictură, cât și de partea utilă a activităților, și anume construcția locurilor de stat, care, din câte se pare, vor avea parte de o atenție deosebită din partea elevilor. 

Mihaela, 14 ani, elevă: "Școala are alt aspect cu pictura și noile băncuțe pe care putem să le folosim în pauze și să punem hainele la sport.” Andrei 12 ani; Larisa 13 ani, elevi: "Băncile sunt belea! Și chiar sunt folositoare, iar pictura e mișto!” Alexandru, 14 ani, elev: "€œPictura înfrumusețează curtea școlii, iar acum avem și mai multe locuri de stat.” 

În același timp, unii au oferit o analiză detaliată din mai multe puncte de vedere. Alexandru Strugariu, 13 ani, participant: "€œDesenul din curtea Școlii 31 este foarte bine realizat în format 3D, reprezentând nevoia de carte și de cunoștințe necesare tuturor. La paint party fiecare a putut face o activitate care îi place, de la făcutul de tag-uri, până la pictat pe diverse obiecte, dar au putut să se implice și în mod constructiv ajutând la crearea unei bănci.”
Dar elevii nu sunt singurii "de-ai școlii" care au rămas cu gânduri pozitive în urma evenimentului. Jilavu Ion, 42 ani, portar: "€œDe la foarte bine în sus!” Florentina, 42 ani; Mariana 51 ani, doamnele de la patiserie: "€œAvem numai păreri de bine mai ales după cât au muncit copilașii la plantat și la restul activităților din weekend. Șefa noastră le-a dat și gogoși pentru efortul lor.”
Nici ceilalți vizitatori - în rândurile cărora s-au aflat foarte mulți părinți - n-au rămas mai prejos în a aprecia toată desfășurarea de forțe, lucru care s-a văzut nu numai din spusele lor, ci și din felul în care priveau tot ce se întâmplă în jurul lor, în mijlocul agitației. Unii dintre ei au avut chiar și sugestii utile, ce s-ar putea materializa pe viitor. Sorin, 37 de ani, tatăl unui copil care a participat la eveniment: "A fost un eveniment interesant, tocmai pentru că a fost oarecum neobișnuit, iar copiii păreau să se bucure de tot felul de ateliere de creație într-o atmosferă de prietenie și joacă, dar în care puteau să își măsoare cunoștințele și abilitățile creative, având ca exemplu imaginea pictată pe peretele din curtea școlii. Astfel de evenimente educaționale ar fi bine să aibă loc mai des." Philippe, 23 ani, participant la eveniment: "€œA fost simpatic, mai ales pentru copiii care păreau a se distra de minune. Eu am fost doar martor ocular, am venit pentru pictură. Mi s-a părut foarte interesantă. Și mi-a mai plăcut foarte mult desenul cu culorile acelea vii, al lui Noni.” 

Aurica, 46 ani, dispecer: "Un lucru educativ pentru elevi, iar desenul pare real, ai impresia că te poți urca pe el.” Sidonia, 35 de ani, mama unui băiețel participant la eveniment: "Eu am venit din Colentina, pentru că sunt mereu în căutare de ateliere sau evenimente la care să merg cu copiii mei. Mi-a plăcut atmosfera și mi-a plăcut că băiețelul meu s-a împrietenit și s-a jucat cu ceilalți copii. Îmi pare rău că nu am ajuns mai devreme și că a pierdut un atelier la care ar fi vrut să participe și el. Mi-a plăcut foarte mult pictura de pe perete și dacă ar fi fost după mine aș fi desenat toți pereții din școală.” Mihaela, 27 ani, mamă: "€œIntervențiile din curtea școlii chiar ne plac, sunt o atracție pentru copii, iar ideea este binevenită. Ar trebui în schimb niște bănci și lângă peretele "€˜orb"€™ al școlii și chiar și calcanul pe care s-a pictat, pentru a nu mai parca mașinile acolo.” 

Să nu uităm de voluntarii Komunitas care, deși s-au aflat la primul eveniment de acest fel, au intrat foarte ușor în atmosferă și au ajutat ca întreaga desfășurare să păstreze un ritm susținut. În final, au tras și concluzii, utile atât pentru ei, cât și pentru întreaga echipă de organizare, lucruri ce ar putea ajuta pe viitor și la alte acțiuni de acest fel. Ioana Trușcă, 23 ani, voluntar: "Pictura este o adiție bună în curtea școlii, o să fie cu siguranță un nou stimul al interacțiunii dintre cei mici, dar nu numai, ci și copii, părinți, profesori. E o pată de culoare care o să reprezinte mai bine copiii plini de energie și drăguți din Școala 31.” Laura Popa-Florea, 23 ani, voluntar: "€œConsider interesantă ideea pentru curtea unei școli, scenă drept cadru pentru activitățile copiilor cred că funcționează foarte bine, fie că jocul lor e "destinat" unei "activități de scenă", fie că nu... În orice caz, ideea de joc, ludic, pueril și joc ca rol pot fi conectate foarte ușor și chiar s-a reușit lucrul acesta.” Delia Sloneanu, 23 ani, voluntar: "€œMi se pare frumos faptul că au participat și copiii care învață acolo la diversele evenimente, și nu doar voluntari sau echipa coordonatoare. Cred de asemenea că ar trebui promovat conceptul acesta de artă participativă în toate școlile din țară, în ideea implicării elevilor și în activități extracurriculare.” 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu